11 Temmuz 2011 Pazartesi

KISMET İSE...

    Bilen bilir bugünlerde "kısmet" lafını duymak pek hoşuma gitmiyor....ama herşey kısmet..
    Etkilendiğim iki olaydan bahsetmek istiyorum.İlk olayı 5 yıl önce duymuştum.İkinciyi geçen yıl.Hatırlayabildiğim kadarıyla aktarayım sizlere...
    Reşadiye Malmüdürlüğü'nde çalışırken Muhasebe Uzmanlığı sınavına girmiştim.Güzel çalışıp yazılı sınavı kazandım.Sonrasındaki sözlü sınava hiç çalışmadım.Çalışmayınca sözlü sınav kötü geçti ve sözlüde elendim.O kadar üzüldüm ki.Kendimi çok şartlandırmıştım kazandırmaya.İş yerimde öğrendim elendiğimi.Çok üzüldüm.Müdürlükteki arkadaşlarım ,Hükümet Konağı'ndaki arkadaşlarım teselli etmeye çalıştılar beni, sağolsunlar...Nami Bey, Veznedarımız geldi teselliye."Kısmet değilmiş ,kısmet olsaydı  bir şekilde kazanırdın " dedi.Sonra kendi yaşamından birörnek verdi.Nami Bey Bakanlığın yazılı sınavını kazanmış vaktiyle.Sözlü sınavına çağrılmış.Reşadiye'den Ankara'ya gitmiş.Ertesi gün sözlü sınava girecekmiş.Akşam bir bakkala gitmiş.Biraz peynir ,zeytin ,ekmek almış açlığını yatırtırmak için.O vakitler poşet yerine gazeteye sarılırmış bakkaldan alınan şeyler.Nevalesini almış Nami Bey ,yemeğini yiyeceği yere gelmiş.Paket yapılmış gazeteyi yaymış masaya ,üzerine yiyecekleri koyuvermiş.Yiyeceklerini yerken gazeteyi incelemiş.Güney Amerika'daki ülkelerden bahseden bir haber okumuş.Ertesi gün sabah kalkmış ,hazırlanmış gitmiş sözlüye.Komisyonun ilk sorusu "Güney Amerika'dan bildiğin ülkeleri say bakalım" olmuş.Nami bey sıralamış Arjantin, Brezilya,Ekvator...Kaç ülke saymış.Komisyonda şaşırmış .Cografyan çok iyi herhalde demişler.Geçmiş sözlü sınavdan...İşte kısmetinse dedi Nami Bey çıkıyor önüne bir şekilde , geçmek nasip oluyor...

        İkinci olay Doğanşar'da tanıdığım Doktor Beyden.Doktor Bey, 9 Eylül Tıp Fakültesini kazanmış.Sanırım ikinci sınıfta, okulu bırakmış nedensiz.Askere almışlar Doktor Beyi..Sıhhıye olmuş askerde de.Sık sık dağlara operasyona gitmişler.Diyarbakır civarında bir dağda operasyonda iken yanında şehit olan arkadaşları olmuş.Elinden birşey gelmemiş, kurtaramamış onları.Yardıma ihtiyacı olanlara yardım edememek çok üzmüş Doktor Beyi.Arkerde yaşadığı zorluklar çok düşündürmüş onu.
      Birgün helikopterden atılan yiyecekleri yemek için oturmuşlar.Günü geçmiş gazetelere sarılıymış yiyecekler.Doktor Beyin yemeğini yerken gazeteyi incelemiş. Gazetedeki haberde üniversitede öğrenci affı ile ilgili bir yazı dikkatini çekmiş.Bu fırsatı değerlendirmeliyim demiş okula tekrar dönebilmek için.Birliğine döner dönmez babasını aramış , Fakültesinden bilgi öğrenmesini istemiş , başvuru yapacağını söylemiş.Terhis olur olmaz hemen okula gidip başvurusunu yapmış.Sonra tüm derslerden çok yüksek notlarla geçerek okulu bitirmiş.O gazete yazısı da kısmet...
      Denir ya nasip ise gelir Hintten Yemenden nasip değil ise ne gelir elden...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Aslı hanım; bizim de bu şekilde tesadüfler bir gün kısmetimiz olabilecek mi acaba?:)Gerçi hayatta tesadüf diye birşey yokmuş herşey olması gerektiği için oluyormuş.FİLİZ.

ASLIBEK dedi ki...

tevafuk vardır tesadüf yoktur denir...Hayırlısı Filizciğim...

Adsız dedi ki...

herşey gerçekten nasip kısmet ..Zeynep