17 Nisan 2012 Salı

KIZ ARKADAŞLARIM

             
             Rengarenk güllerden bir demettir benim için kız arkadaşlarım; her biri ayrı  güzel...
           İlk kız arkadaşım kuzenim Şuledir…Sonra Nuran, Sibel, Sonay ve adaşım Aslı...Bayramlarda kapı kapı gezip şeker toplama, evcilik ve sek sek oynama, çamurlaşmış  toprakla eşya yapma, piknikler, isim-şehir-artist oynama  ilk kız arkadaşlarımla aktivitelerimdendi.
         Ortaokul ve ardından lise kız arkadaşlarım...Birçok şeyi birlikte keşfetmek güzeldi hepsiyle...Kalbimizin  farklı tıklamalara maruz kalıp “bana birşeyler oluyor” diye koşturduğumuz vakitlerde kız arkadaşlar birbirimize destektik.Büyümüştük...Okul çıkışlarında sohbet ederek eve giderdik.Sevgili Arife ile akılcı sohbetlerimiz olurdu...En büyük zevklerimizden biri Toros Pastanesi'nden dondurma alıp yemekti Esengül ve Selvihan ile.Evden sırayla meyve getirir paylaşırdık tenefüslerde Birgül'le.Teyfik Hocamızı elimizde matematik sorularıyla beklerdik öğretmenler odası girişinde...Sıkı ders çalışırdık, hiç aklımız havada olmadı, ergen problemleri uğramadı pek bize...Haftasonları üç kız arkadaşımla toplanmaya başlamıştık.Arkadaşlarımız geliyorken evde temizlik yapardık.İlk pasta böreklerimizi birbirimize yapmıştık...Yiyip içtikten sonra müzikle hoplar zıplardık...
         Üniversite kız arkadaşlarım…Canlarım...Güzinim, Aylinim, Nihanım, Haticem, Sevgim, Tuğbam, Hanifem, Burcum...Öyle güzel arkadaşlığımız oldu ki...Türkiye mozaği gibiydik; Alevi, Sünni, Çerkez, Laz, Kürt...Saygı çok yüksekti birbirimizin değerlerine...Gelir durumu orta halli olanda vardı yüksek olanda...Dersine çok çalışanda az çalışanda...Neyimiz varsa birbirimizindi...Bir simiti kaça bölerek yedik ders arasında.Bir şişe suyu kaç kişi içtik...Sınavlar öncesi Turizm Otelcilik'in kafesinde toplanıp son ders tekrarları yaptık...Marketten alış veriş ettikten sonra Haticelerin evinde pasta börekler yapıp çok sevdiğimiz şark köşesinde afiyetle yerdik.Acımızı, mutluluğumuzu, paramızı paylaştık...Sol ya da sağ yumruklar havaya kalktığında sokakta, arkadaşlar önce okul, önce dersler dedik birbirimize...Ders notu,  geçmiş yıl sorusu paylaştık.Fakülte bahçesinde çimlerde bağdaş kurduk, üniversite şenliklerinde eğlendik...Beraber ders astık, sinemaya gittik, Tunalı'da gezdik......English Center 'a beraber koştura koştura gittik.Doğum günleri kutladık, hediyeleştik.Okul sonrası her birimizin işe girişlerine sevindik...Düğünlerinde eğlendik, doğumlarla teyze olduk...Arada buluşup Ankara'da, hasret giderdik....
         Arabamı sürmekte korkularım varken Pınarcığım, Şenaycığım çok destek oldu Reşadiye'de.Yaparsın, yapıyorsun, yanındayız dediler...Aslıcım her zaman destekçimdi zaten, hep iyi bir dinleyicim....Sadegül de az dinlemedi benim heyecanlarımı...Serenayımla ayrılırken  dakikalarca süren ayaküstü  konuşmalarımızı hiç unutamam...
       Ertesi gün yola çıkacakken gecenin kaçında, arkadaşımın odasında elimizde tatlı kaşığıyla bir yandan fıstık ezmesi kaşıklarken sırayla, bir yandan da gündemimizden konuşmak güzeldi…Mezuniyet gecemizin sonunda geceyi Haticelerde geçirmek, kocaman yer yatağında beraber uyumak, sabahta mükellef hazırlanmış kahvaltı sofrasında gecemizin kritiğni yapmak güzeldi. Serenaycığımın "alış veriş yaptım neler aldım" dediğinde, "atlayıp geliyorum" deyip bana özel defilesini izlemekte güzeldi, Pınar ve Aslı ile Sefa Lokantasında her hafta öğle yemeğine çıkmakta...Doğanşar'da ilk zamanlarımı İlknur Hanımcığımla paylaşmak güzeldi ve de Nurcan'la....Filiz'le film izlemek, gün içindeki çay sohbetlerimiz, gündem yorumlamalarımız güzeldi, Mehtap'la da dertleşmek, zor dönem acısını paylaşmak...Antalya'da Elif'le gün doğumunu izlemek  güzeldi,  Tuğbacığımla da gün batımını...
     Maliye Kursu arkadaşlarım; Özlem, Aysen, Fatma, Bahar, Dürdane, Filiz, Dilek, Gülhan, Cihan...Sizinle 6 ay harika geçti bilesiniz...Mogan'daki o güzel günümüz geldi aklıma birden, ne şeker bir gündü, "bütün kızlar toplandık" yapmıştık...Dürdane ile Safranbolu-Abant gezimiz…
     Kız arkadaşların varlığı harika birşey...Onlarla herşey daha bir güzel...Hayatımın tadına tat katarken acısını da hafifletebildiler...Beni ben olduğum için sevdiler, beni tanıdılar bildiler...Başarılarıma benden çok sevinip acılarıma üzüldüler...Sıcak kucaklaşmalarını eksik etmediler, tebessümlerini ve de...Yalnızlık nedir bilmedim sayelerinde...Yardımıma koştular...Yemeklerimin pasta böreklerimin kobayı oldular :) Yeri geldi sağ duyum oluverdiler...Yapıcı eleştirdiler, doğruya sevk ettiler, yanlışlarımı yargılamadılar beni anladılar, hatalarımı düzeltmeme yardımcı oldular...Birlikte gezdik, seyahat ettik...Hayatı insanları birlikte keşfettik...Benim olana sevindiler onların olana da ben sevindim; benim olan her imkan onlarındır ve bilirim ki onların olan da benim...İyi ki varsınız , canlarımsınız....

1 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

canım ben de iyi ki seni tanımışım, çok güzel günler yaşadık, harika şeyler paylaştık. ve en önemlisi hala kalben de olsa birlikteyiz her fırsatta görüşmek için şartlarımızı zorluyoruz :)))