27 Nisan 2011 Çarşamba

MasterChef Türkiye

Dün akşam ki MasterChef programında pastırmalı kuru fasulye yemeğinin yapılacağı söylendi. İzlerken gördüm ki her işte olduğu gibi aşçılıkta da hayal gücü, ne güzel değişik sonuçlar çıkarıyor ortaya. Pastırmalı kuru fasulyeye post modern yaklaşım diye sundu yemeği Öykü SERTER...Bildiğimiz şekilde pilav yapıldı ve kuru fasulye pişirildi tencerede. Salçalı soğanlı pişen kuru fasulye püre haline getirildi robotla. Pastırma dilimleri serildi üzerine püre haline getirilmiş fasulye sürüldü, üstüne pilav konulup yuvarlatılarak sarıldı, suşi gibi...Sosla ve fırında pişirilmiş soğanla sunum yapıldı. Değişik ve sanırım güzel...Murat Şef ılımlı ,öğretici, nazik bir anlatım ve üsluba sahip. Batuhan Şef deyince durmak lazım biraz. Üslup sert , acımasız, lafını esirgemiyor , aklına gelen, pat pat pat hedefini demoralize edecek şekilde cümleleşiyor. Aşçılık jargonu geniş. Kullandığı cümleler, sözler mürekkep yalamış biri olduğunun göstergesi...Ben evvelde  daha sert bir idareci ile çalıştığım için aman aman hayretle karşılamadım Batuhan Şefin üslubunu. Sinir bozucu değil diyemem tabi. Tavayı kafasına geçirmek isteyebilir insan o şefin...Bildiğimde birşey, işini iyi yapana kimse birşey demez ...Sert olmak iyi değildir de hiçbir zaman, bence, iş beklerken belki belki ama iş öğretirken kesinlikle sert olunmamalı. Yanlış duymadıysam bir sözü  Batuhan Şef in"birini öttür yüz tanesini  eğit"...Eğitim için sert bir yöntem...Yine geçenlerde söyledi ," biri eline almış gelmiş birşey bunu ne yapayım diye , bu olayı sevmiyorum ,bunu ne yapayım yerine bunu yaptım hallettim diye gel bana " dedi. Çok tuttum bu söylemi...Mutfak kuralları içindedir bu durum dese de her işe uygun bir durum bence."Güvenmek iyidir güvenmemek daha da iyidir "dedi. Olabilir.. Dediklerini kendi işime ve hayatımda düşünüyorum ve uygun geliyor. "Hep önce düşünmek gerek" mesela tavada malzeme kızarmadan, malzemenin yağını da  alacak kağıt serilmiş tabak hazır olmalı."Görmek" lazım önceden yani...Öngörmek hatta...Kırmızı eti elimize aldığımızda, bakınca görülür aralarda yağ tabakaları vardır, kırmızı et içinde. Et arası yağ ahengine "mermer efekti" denilirmiş mutfak-aşçı jargonunda..."Ateşi öpmek" diye bir deyimde duydum...Kullanabilirim bunu...Göçebe bir toplum olduğundan atalarımız yoğurdu, eti ...çok şeyi kurutmuşlar, bildiğim bir bilgi  olsa da sizle paylaşayım istedim...Baharat zenginliğimiz açısından dünyada bir numara olabilirmişiz , tahmini öyle Batuhan Şefin....Şinitzel yaparken kullanacağı galeta ununu da mutfakta kurumuş ekmekleri robottan geçirip eleyerek kendi hazırlarmış...vs vs vs..Birçok hoş bilgi ve öğreti var şeflerde...Farklı tat ve sunumların yanında, bildiğimiz tatları farklı sunumlarda var pastırmalı kuru fasulye sunumunda olduğu gibi...İzlemeye devam...

2 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

master şef i izleme imkanı bulamadım ama yazı tarzını ve senin üzlubunu çok sevdim canım, ellerine sağlık :)))

ASLIBEK dedi ki...

Canım Nihancığım bende beğendiğine sevindim...