15 Mayıs 2011 Pazar

PAZAR VE KAHVALTI

          Hatırladığım ilk pazarlar ilkokul zamanıma denk geliyor.Sabah kahvaltı sonu hemen tv başında alırdık soluğu.Voltran vardı hatırlarsınız.Kollar,bacaklar gövde oluşsun bende başını oluşturacağım denip parçalardan Voltran Robotu oluşurdu elinde ışın kılıcıyla.Sonra Pazar Konseri başlardı Hikmet ŞİMŞEK yö netiminde.Ardından da genelde Vahşi Batı konsepli pazar sineması başlardı.Sonrası sokak ve oyunlar :) Pazar günü banyo günüydü aynı zamanda.Mutlaka pazarları banyo yapılırdı.
       Lise yıllarıma geçince pazar günleri koşturmacalarıyla farklılaşmaya başladı.Ödevlerimi pek pazar günlerine bırakmamaya çalışırdım.
        Pazar gününde en sevdiğim olay pazar kahvaltısı olmuştur.Pazar kahvaltılarında malumunuz daha ayrıntılı özel şeyler yapılıp getirilir sofraya...Börekler,kızartmalar,salatalar,menemenler hatta pastalar....Fazla acele etmeden ,rahat rahat uzun sohbetler eşliğinde hoş pazar kahvaltıları...Kışları soba fırınında ekmek hazırlardı annemle babam.İnce dilimlenen ekmeklere tereyağı sürülüp üzerine çökelek dökerlerdi ve fırına sürerlerdi.Bazende kaşar ya da köy peyniri.Sucuklu ya da pastırmalı yumurtada tepsiyle sürülebilir fırına.Emin olun tadı çok başkaydı.Yazları yaptığımız köy kahvaltılarımız da geliyor aklıma.Kalabalık grubumuza  çeşitli seçenekler...Yazları Zeynepçiğim ve Ahmet'imin olması sofrada ayrı güzellikti.Ay-yıldız desenli çatalla ben yemek yiyeceğim kavgası ve annemin olaya müdehalesi...Köy olunca taze kaymak,taze süt, taze yumurta kaçınılmaz olur zaten kahvaltılarda...Köyde pazar kahvaltısının farklılığı babamında yanımızda olmasıydı.Hep beraber maaile cümbür cemaat kahvaltı...Şimdi pazarları ben konuk oluyorum köy kahvaltılarına Doğanşar'dan giderek :)...
      Üniversite yıllarıma gelince , Ankara'da , halamların minik bahçesinde incir ağacı altında etrafı izleyerek yaptığımız kahvaltılar geldi aklıma..Amcamların balkonunda Şuleciğim, Büşracığım ve Ayşe Abla ile yaptığımız pazar kahvaltıları,onlarda özeldi...Laf lafı açar açar açar...Yurtta kaldığım için üniversite yıllarımda,evde kahvaltıların tadı çok daha özelleşiyordu o vakitler.Yurtta pek kalmazdım haftasonları.Kalmışsamda muhtemelen sınav zamanıdır.Oda arkadaşlarımla ya da kat arkadaşlarımla birlikte inip yemekhaneye beraber kahvaltı yapardık pazarları.Hele birde evden yeni gelmiş, kek börek getirmiş biri varsa ya da kargo ile kolisi gelmiş arkadaşımız o pazar kahvaltılarımız daha güzel olurdu.
       Pazar kahvaltıların güzelliği, uzun ve özenli hazırlık sürecinden sonra, acele etmeden rahat rahat yemekte sanırım hazırladıklarını...Pazar kahvaltılarının güzelliği  belkide güzel yiyeceklerden daha çok güzel sohbettedir ne dersiniz?
       Zamana göre değişimler oluyor herşey gibi pazar kahvaltılarında da...Dışarıda kahvaltı kültürü ...Şuleciğimle Mogan Gölünde, harika bir havada, gölün hemen kenarında, semaverde çayla birlikte yaptığımız kahvaltının tadı damağımda hala.Güneşin göl yüzeyine vuruşunu ve etrafta uçuşan kuşları izlemek te pazar kahvaltımıza ayrı güzellik katıvermişti.Olaya asıl güzelliği ve zenginliği bizim duygulu ve espirili konuşmalarımız veriyor tabi...Öveçler Victoria'nın brunch'ınıda övdü kuzen...Bir daha ki gidişimde gideriz inşallah...
       Pazara denk gelmese de Emirgandaki laleler arasında kahvaltının güzelliğinide demeden geçmek istemedim.
     Evdeysem eğer kahvaltı sonu koşturmaca başlar...Pazarın büyüsü kahvaltı sonu bozulmuştur sanki...Haftasonu, pazar kahvaltısından sonra, sona yaklaşmaya başlıyordur.Reşadiye'deyken her pazar  yemek yapmaya çalışırdım.Öğrendiğim şeyleri denerdim ya da bildiklerimi yapardım.Pazar akşamlarının yemeği benimdi.Çalıştığımdan haftaiçi yemek yapamıyordum.Yapmaya yapmaya köreldiğimi fark edince en azından her pazar yemek ya da pasta börek yapayım dedim.Yaptığım pasta-börekten ertesi gün iş yerime götürürdüm, hemen yemelerini ve fikirlerini söylemelerini isterdim Nejla Abla ve Muhterem Ağabeyin :)
      Pazarları kahvaltıdan sonra tv izlemenin keyfide güzeldir şöyle eline çayını kahfeni alıp...Pikniğe gittiğimde çok olmuştur pazarları....Kalabalıklar içinde ya da yoğun iş temposunda kalmışsanız haftaiçi ,pazar gününü evde yalnız ve sakin geçirmekte güzel olur başını dinlemek için...Bu durum hariç pazarların güzel geçmesi için yanında sevdiğin insanların olması gerek diye düşünüyorum;ailenden ,dostlarından,arkadaşlarından birilerinin...
      Mutlu pazarlar...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

memleketim havası biraz bozulmuş ama yine de fena değil

http://alphoca.blogspot.com/

anne kaleminden dedi ki...

canım pazar kahvaltıları gerçekten özeldir... uzundur, gazete eşliğinde de iyi gider, sohbet eşliğinde de :))) hele hele kalabalık bir sofraysa tadı bambaşkadır :))) moganda kahvaltı demek :))) tekrarına ben davet ediyorum seni en kısa zamanda :))

ASLIBEK dedi ki...

İnşallah Nihancığım, çok sevinirim .Sevgiler...Güzel yorumun içinde teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Aslı Hanım bu kahvaltıların özlemini ben de çekiyorum.Sanki eski daha bir başkaydı demeye başlıyoruz yaşımız ilerlediğinden midir nedir? :) FİLİZ